25 Mart 2012 Pazar

Yalnızlığın Tanımları

Herkesin içinde biraz yalnızlık vardır (hani dedik ya yalnızlık ömür boyu diye), buna bağlı olarak da bir yalnızlık tanımı ve düşüncesi. Ben de merak edip yazarlardan, düşünürlerden birkaç yalnızlık tanımı derledim. İyi okumalar.

"Ben bütün kötü şeylere yalnızlık diyorum"
Cemal Süreya

"Yalnızlık önce kral, sonra ve daima cellat. Boynunu vurmadığı, sıfıra indirmediği hiçbir maddi varlık, hiçbir manevi değer kalmamış."
Attila İlhan

"Yalnızlık, zayıf bir kişi için yeryüzündeki en dayanılmaz acıdır."
Maksim Gorki

"Vücut bulmuş her ruh yalnızlığa mahkumdur."
Aldous Huxley

"Kalbin gerçek, derin barışı ve tüm ruhun huzuru sadece yalnızlıkta bulunur."
Schopenhauer

'İki insan birbirini yalnız bırakabilir. İki yalnız birbirini kurtaramaz yalnızlıktan… Yalnızlık; gelişi doğumunki gibidir, iki kişi ister. Gidişi ölümünki gibidir, bir kişi ister...'
Özdemir Asaf

"Yalnızlık, hayatı sessize almaktır.."
Küçük İskender

"'Yalnızlık" tek kelime. Söylenişi ne kadar kolay! Oysa taşınması o kadar zordur ki..."
Goethe

"Yalnızlığımda seni büyüttükçe kalabalıklaşacağım;
sen kendi kalabalığında hep yalnız olacaksın."
Yılmaz Odabaşı

"Mutlak yalnızlık bana gittikçe temel bir formül gibi, asıl tutkummuş gibi geliyor. Yani yapıtların en güzellerini yarattığımız anları yalnızlığa borçluyuz. Pek çok şeyi yalnızlık uğruna feda etmeyi bilmek gerekir."
Nietzche

"Düşünmeyi göze alan, önce yalnızlığa alıştırmalıdır kendisini."
Melih Cevdet Anday

"İnsan, kendiyle başbaşa kaldığı o sonlu, somut anlarda değil; kendisinden başkası olamadığını anladığı o sonsuz soyut anlarda yalnızdır."
Elif Şafak

"Düşündüm ki yalnızlık.. Yoktur. Yüreğin varsa, yalnız değilsin. Gönlün varsa.. Seni yalnız bırakmaz. Hele aklın.. Aklın varsa zaten başına bela olur, istesen de yalnız kalamazsın. İstesen de.."
Yunus Emre

Yalnızlık, bazen yanlışlık bazen de yalınlık.
:9

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder