3 Eylül 2010 Cuma

Kurbağa ile Akrep

Çok sevdiğim kısa bir hikayeyi paylaşmak istedim.

Akrep, bir gün derenin kenarında kara kara nasıl karşıya geçeceğini düşünürken, tam o sırada nehrin karşı kıyısından kendisine doğru zıplaya zıplaya gelen kurbağayı görür. Kurbağaya "Beni karşıya geçirir misin?" diye sorar. Kurbağa biraz da korkunun verdiği dürüstlükle "Ama sen akrepsin, sokarsın beni!" diye cevap verir. Akrep ise "Eğer ben seni sokarsam sen de ölürsün ben de, seni niye sokayım?" diye mantıklı bir şekilde karşılık verir. Kurbağa düşünür ve akrebe hak verir. Alır akrebi sırtına, öbür kıyıya doğru başlarlar ilerlemeye. Tam nehrin ortalarında ensesinde bir acı hisseder kurbağa. İkisi de ölmek üzeredir. Döner ve sorar akrebe: "Neden?". Akrebin cevabı kısa ve nettir: "Ne yapayım, huyum bu!".

3 yorum:

  1. hayvanları bilmem de insanlar için pek doğru diil sanki bu ...
    insan dediğin varlık menfaatten ibaret , önce ben diyeceği için huyu suyu kenara bırakır gibi gelio bana söz konusu kendisi olduğunda..
    tabi bu nacizane bbnm yorumum özgürcüm hikaye çok güsel :)

    YanıtlaSil
  2. herkes aynı değil bence :9 teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  3. zaten herkes için herhangi birşey söylemek imkansız bence..
    ama o aynı olmayan kısım azınlık bu konuda sanki -ya da ben hep öle gördüm -...

    YanıtlaSil